خبرنگاران کاسبان اصفهان خواهان بازگرداندن واحدهای صنفی به حالت عادی هستند

به گزارش مجله عینک آفتابی، اصفهان - خبرنگاران - رییس اتاق اصناف اصفهان با تاکید بر اینکه شرایط کسب و کار در این استان خوب نیست، گفت: کاسبان و بازاریان خواهان بازگرداندن هرچه زودتر واحدهای صنفی به حالت عادی با رعایت نکات بهداشتی و خود مراقبتی هستند.

خبرنگاران کاسبان اصفهان خواهان بازگرداندن واحدهای صنفی به حالت عادی هستند

فعالیت واحدهای صنفی به غیر از مواد غذایی و اغذیه فروشی ها در استان اصفهان با توجه به مصوبه های ستاد استانی پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا و اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی تا بیستم فروردین امسال تعطیل است.

رسول جهانگیری روز شنبه در گفت و گو با مجله عینک آفتابی با اشاره به اینکه فعالان صنفی منتظر اعلام هرچه زودتر دستورهای متولیان بهداشت و مسوولان کشوری درباره نحوه فعالیت خود در روزهای آینده هستند، شرح داد: بسیاری از کاسبان استان اصفهان خواهان بازگشایی واحدهای صنفی از امروز شانزدهم فروردین بودند.

وی با تاکید بر اینکه اکنون زمان آن است که همه مردم به سمت خود مراقبتی برای پیشگیری از بیماری کرونا پیش فرایند، گفت: تعطیلی واحدهای صنفی اگر از بیستم فروردین به بعد ادامه پیدا کند از نظر مالی ضربه ملی خواهیم خورد به همین دلیل این بخش مالی باید به چرخه خود برگردد.

رییس اتاق اصناف اصفهان گفت: واحدهای صنفی و کاسبان این استان در 2 ماه گذشته با توجه به شیوع بیماری کرونا و اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی و متوقف بودن بسیاری از فعالیت ها، دچار خسارت زیادی به ویژه در بخش های مرتبط با گردشگری شدند.

وی با بیان اینکه درآمد بسیاری از واحدهای صنفی به 2 ماه اسفند و فروردین وابسته است، گفت: با توجه به اینکه فعالیت آنها در این ماه ها و ایام عید نوروز کاهش یافت و متوقف شد این فرصت نیز برای آنها از بین رفت.

جهانگیری تاکید کرد: با توجه به شرایط پیش آمده به دلیل انتشار ویروس کرونا، لازم است مسوولان به ویژه در بخش قضایی شرایط اصناف را در نظر بگیرند و با رافت اسلامی با آنها برخورد کنند.

وی با اشاره به همراهی اصناف با مصوبه های ستاد استانی پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا، شرح داد: آنها پول بلاعوض نمی خواهند بلکه اصنافی که در این روزها دچار خسارت شدند خواهان تسهیل امور به ویژه در مالیات و اعطای تسهیلات مالی و شرایط تنفس مناسب هستند.

رییس اتاق اصناف اصفهان با بیان اینکه مکاتبه هایی با مسوولان برای حل مسائل واحدهای صنفی شده است، اعلام نمود: اتحادیه ها و اصناف اصفهان که مکان هایی برای پاسخگویی به شکایت ها و مسائل مرتبط هستند در این مدت دچار مسائلی مالی شدند و لازم است دولت به این مسئله نیز عنایت داشته باشد.

به گفته وی مصوبه ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا درباره برگشت ندادن چک و اسناد مالی از سوی بانک ها با توجه به تعطیلی کسب و کارها تا بیستم فروردین در اصفهان پابرجاست.

رییس اتاق اصناف اصفهان همچنین با بیان اینکه طبق مصوبه استانی ستاد مقابله با بیماری کرونا تا بیستم فروردین فقط واحدهای صنفی مواد غذایی و مرتبط با آن مانند لبنیات، گوشت، مرغ، حبوبات و اغذیه فروشی ها مجاز به فعالیت هستند، افزود: جدولی که روز گذشته در برخی از شبکه های اجتماعی درباره فعالیت واحدهای صنفی و ساعت کار آنها منتشر شد، مشمول استان اصفهان نیست.

وی اعلام نمود: از امروز شنبه واحدهای تولیدی استان اصفهان نیز مجاز به فعالیت شدند.

جهانگیری با اشاره به اینکه در مجموع حدود 250 هزار واحد صنفی مجوزدار و بدون مجوز در استان اصفهان داریم، تاکید کرد: معیشت بیش از 20 درصد از جمعیت استان وابسته به این بخش است.

حدود 220 هزار واحد صنفی با پروانه کسب در استان اصفهان فعالیت دارد که حدود یکصد هزار واحد از آنها در شهرستان اصفهان است.

بر اساس آخرین اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، تا به امروز حدود 53 هزار نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و نزدیک به سه هزار و 300 نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده اند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران کاسبان اصفهان خواهان بازگرداندن واحدهای صنفی به حالت عادی هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کاسبان اصفهان خواهان بازگرداندن واحدهای صنفی به حالت عادی هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید