خبرنگاران اصرار به سفر، استقبال از خطر؛ هشدار دارنده نشان درجه یک هنر

به گزارش مجله عینک آفتابی، شیراز-خبرنگاران- مجید چیزفهم دانشمندیان دارنده نشان درجه یک هنری در رشته خوشنویسی گفت: با توجه به این که ویروس منحوس کرونا هیچ علاج، دارو و درمانی ندارد، بهترین روش برای مقابله با فرایند شیوع این ویروس در خانه ماندن است.

خبرنگاران اصرار به سفر، استقبال از خطر؛ هشدار دارنده نشان درجه یک هنر

از آنجا که مقابله با بحران نیازمند عزم همگانی است و بدون یک اراده جمعی معطوف به مواجهه موثر با بیماری، امکان رهایی از زنجیره انتقال آن وجود ندارد، برهمین اساس و به ابتکار مجله عینک آفتابی پویشی برای فراخوان عمومی به مسوولیت پذیری جمعی در برابر کرونا به راه افتاده است.

مجید چیزفهم دانشمندیان دارای سوابق درخشان آموزشی و پرورشی هنر خوشنویسی و استاد تمام هنر خط است که با کتیبه ها و خطوط زیبایی که در شهر ادب و هنر به جای گذاشته به عنوان یکی از چهره های ارزشمند و کم نظیر ایران به شمار می رود که بیش از 24 سال رییس انجمن خوشنویسان شیراز است.

مجید چیزفهم دانشمندیان سال 1335 در شیراز به دنیا آمد، او همزمان با اخذ مدرک دیپلم رشته برق قدرت از هنرستان نمازی شیراز در سال 1351 فراگیری هنر خوشنویسی را نیز نزد استاد حمید دیرین شروع کرد.

او تحصیلات دانشگاهی خود را در رشته برق قدرت ادامه داد و در سال 1371 از مرکز آموزش عالی فنی مهندسی شهید باهنر شیراز لیسانس گرفت.

چیزفهم دانشمندیان پس از فراگیری خط نستعلیق نزد استاد دیرین در سال 1360 با موافقت او به تدریس و آموزش این خط در شیراز پرداخت.

او سپس یادگیری خط ثلث را نزد استاد محمد حسینی موحد در قم به صورت مکاتبه ای ادامه داد و همچنین یادگیری خط نستعلیق را نزد استاد غلامحسین امیرخانی به خاتمه رساند و در سال 1391 با تایید شورای ارزشیابی هنری به درجه استادی رسید.

او در اسفند ماه همین سال (1391) با موافقت شورای ارزشیابی هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درجه یک هنری را در رشته خوشنویسی دریافت کرد.

آثار هنری مجید چیزفهم دانشمندیان در هنر خوشنویسی تا به امروز در نمایشگاه های مختلف از جمله نمایشگاه انفرادی خط ثلث در سال 1368، همچنین شرکت در نمایشگاه های جمعی تهران، شیراز، اصفهان، کیش، مشهد، ایلام، رشت، بابل، آباده، مُهر و شرکت در نمایشگاه آثار هنری شهر پاریس در کشور فرانسه در سال 1383 به نمایش گذاشته شده است.

خطوط بسیاری از کتیبه ها و آثار هنری مبلمان شهری شهر شیراز از جمله کتیبه آرامگاه حافظ،، سنگ قبر عمام، متون سنگ قبر مشاهیر فارس از جمله حسن امداد، نورالدین رضوی سروستانی، علیرضا شاهپور شهبازی، کتیبه سنگی بنیاد قلب فارس، کتیبه آرامگاه خواجوی کرمانی، کتیبه واقع در بیمارستان کوثر شیراز، کتیبه آرامگاه سعدی و … از آثار این هنرمند خوشنویس است.

اصرار به سفر، استقبال از خطر مرگ

دارنده نشان درجه یک هنری در رشته خوشنویسی با پیوستن به پویش سهم من در مهار بحران کرونا به خبرنگار مجله عینک آفتابی گفت: در این شرایط بسیار حساس کشور و دنیا هر کدام از ما به عنوان فردی از جامعه مسوولیتی داریم که باید واقعا این مسوولیت را حس و به آن عمل کنیم.

چیزفهم دانشمندیان اضافه نمود: در حال حاضر با توجه به این که این ویروس، هیچ علاج و دارو و درمانی ندارد بهترین روش برای مقابله با فرایند شیوع این ویروس در خانه ماندن است.

وی ادامه داد: من در حد خودم وظیفه داشتم به تمام دوستان به وسیله فضای مجازی سفارش کنم و این سفارش را به وسیله کلام و به وسیله قلم و نوشتاری انجام دادم و از همگان درخواست کردم در خانه خود بمانند و بیرون نیایند تا این بلا از سر تمام مردم دفع گردد و به روزی برسیم که روز خوشحالی ما باشد و در کنار یکدیگر بتوانیم روزها را سپری کنیم.

رییس انجمن خوشنویسان شیراز همچنین از مردم خواست در ایام نوروز به فارس و شیراز سفر ننمایند و گفت: میهمان نوازی شیرازی ها در سراسر عالم زبانزد است و این میهمان نوازی را ثابت نموده اند و به تمام مردم کشور اثبات شده است که مردم شیراز مردمی مهربان و میهمان نوازی هستند اما شرایط کنونی ایجاب نمی کند که افراد بخواهند شیراز را به عنوان مقصد خود برای مسافرت قرار دهند و این بیشتر به خاطر حفظ سلامتی خودشان و دیگران است بنابراین سال جاری را دندان روی جگر بگذاریم و به هیچ کجا مسافرت نداشته باشیم.

وی ادامه داد: متاسفانه بعضی رعایت نمی نمایند و به هر شکلی می خواهند با لجبازی و به کرسی نشاندن حرف خود بر سفر کردن اصرار نمایند که این اصرار معنی ندارد و رفتن به کام مرگ است.

وی اضافه نمود: من به عنوان یک شهفرایند شیرازی تقاضا و خواهش می کنم که مسافران به شیراز نیایند و ما بعد از فروکش کردن این مشکل عظیم و این بحران با کمال میل در خدمت تمامی مسافران هستیم و همانند قبل می توانیم میزبان خوبی برای علاقه مندان به شیراز باشیم.

شمار مبتلایان به کرونا در استان فارس تا ظهر چهارشنبه 28 اسفندماه جاری به 386 نفر و تعداد متوفیان به 13 تن رسید.

علاوه بر شیراز، در شهرستان های فسا، نی ریز، اقلید، خرم بید، استهبان، داراب، ارسنجان، لارستان، کازرون، آباده ، مرودشت، سپیدان ، قیروکارزین، فیروزآباد، جهرم، گراش، بوانات، زرقان، سرچهان و کوار بیماران مبتلای به کرونا شناسایی شده است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران اصرار به سفر، استقبال از خطر؛ هشدار دارنده نشان درجه یک هنر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اصرار به سفر، استقبال از خطر؛ هشدار دارنده نشان درجه یک هنر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید