حمایت از بانوان سرپرست خانوار در اولویت

به گزارش مجله عینک آفتابی، یکی از مهم ترین اهداف راه اندازی گذر طهرون اشتغالزایی برای اهالی منطقه 17 بوده، اما انگشت شمار بودن تعداد فروشندگان و صاحبان بومی غرفه ها از محقق نشدن این طرح حکایت می کند.

حمایت از بانوان سرپرست خانوار در اولویت

بابک حقیقی راد معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار منطقه 17 معتقد است برای دستیابی به این هدف نباید از سلامت و بهداشت مردم غفلت شود و در صورتی که فروشندگان در صنف مورد تقاضای خود سابقه مناسبی داشته باشند غرفه به آنها واگذار می شود. حقیقی راد در گفت وگوی زیر درباره مراحل ایجاد گذر طهرون توضیح داده است.

تصور می کردیم در واگذاری کلبه های غذای گذر طهرون ساکنان منطقه دراولویت قرار می گیرند، اما اغلب فروشندگان و صاحبان غرفه ها غیربومی هستند. این کار علت خاصی دارد؟

از ساکنان منطقه 150 تقاضای دریافت کلبه به بهره بردار طرح رسید که اغلب آنها صنف فلافلی و جگرکی را برای فعالیت انتخاب کرده بودند و صنف برگر و پیتزا به دلیل هزینه بالا از سوی اهالی پیشنهادی نداشت. داشتن سابقه و تجربه پیروز در صنف پیشنهادی، معیار دیگری بود که مورد توجه قرار گرفته است. بسیاری از متقاضیان فقط برای داشتن شغل و نزدیکی مسیرشان به فعالیت در گذر تمایل داشتند و با روش پخت و عرضه محصولات غذایی آشنا نبودند؛ در حالی که سلامتی مردم و پیروزیت طرح از اهمیت ویژه ای برخوردار بود و نمی توانستیم این 2 هدف را در حاشیه قرار دهیم. البته تعداد شاغلان بومی گذر طهرون هم کم نیستند و 5 بانوی سرپرست خانوار که به عنوان فروشنده یا بهره بردار کار می کنند از ساکنان منطقه 17 هستند.

مدیریت شهری منطقه برای ساماندهی حریم آزادشده خط آهن تهران ـ تبریز طرح های متنوعی عنوان کرده که در میان آنها گذر غذایی دیده نمی شود. دلیل استفاده از این فضا برای راه اندازی گذر غذایی چه بوده است؟

برای راه اندازی گذر غذا چند محل از سوی سرمایه گذار بخش خصوصی پیشنهاد شده بود. پس از بررسی مکان های پیشنهادی، این فضا را که در نزدیکی بازار مبل یافت آباد و پوشاک امامزاده حسن(ع) قرار داشت انتخاب کردیم. این فضا بدون استفاده رها و پاتوق معتادان و افراد ناباب شده بود و با این طرح امنیت را به آن بازگرداندیم.

برای حمایت از کاسبان گذرچه برنامه ای دارید؟

سرمایه گذار بر اساس قرارداد در ازای سرمایه ای که صرف کرده به مدت 10 سال اجازه بهره برداری از گذر را دارد، اما از او خواسته ایم تا زمانی که بازار رونق بگیرد در دریافت اجاره بها تخفیف در نظر بگیرد و با ارائه تخفیف به بانوان سرپرست خانوار از آنها حمایت کند.

منبع: همشهری آنلاین

به "حمایت از بانوان سرپرست خانوار در اولویت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت از بانوان سرپرست خانوار در اولویت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید