جزئیات پرداخت یاری 200 تا 600 هزار تومانی و وام یک تا دو میلیونی

به گزارش مجله عینک آفتابی، خبرنگاران: با نهایی شدن بسته حمایتی دولت 10 گروه برای دریافت وام یک تا دو میلیونی شناسایی شدند که بدون احتیاج به حضور در بانک ها این مبالغ به آنها پرداخت خواهد شد. در عین حال که یاری بین 200 تا 600 هزار تومانی نیز برای سه میلیون خانوار با حداقل درآمد در چهار دوره اختصاص پیدا می نماید.

جزئیات پرداخت یاری 200 تا 600 هزار تومانی و وام یک تا دو میلیونی

به گزارش مجله عینک آفتابی به نقل از ایسنا، در روزهایی که شیوع ویروس کرونا موجب آسیب دیدگی افراد در بعضی مشاغل یا افزایش هزینه ها شده است دولت بسته حمایتی در نظر گرفت که با ارائه یاری بلاعوض یا وام با سود پایین تا حدودی آسیب ناشی از شرایط موجود را جبران کند.

اما امروز نهایی شدن سازوکار اختصاص بسته حمایتی نوبخت - رئیس سازمان برنامه و بودجه - در رابطه با آن توضیحاتی ارائه کرد که نشان داد 10 گروه مشاغل شناسایی شده اند که برای آنها تسهیلات بین یک تا دو میلیون تومان با سود چهار درصذ اختصاص پیدا می نماید.

البته قرار نیست که افراد دریافت این تسهیلات به بانک ها مراجعه نمایند بلکه مبالغ به حساب یارانه افراد متقاضی واریز می گردد و هیچ گونه نیازی به ضامن نیست، بلکه کارت یارانه آنها خود ضامن این تسهیلات خواهد بود. در ادامه نیز اقساط از همین واریزی به حساب کارت یارانه و یا یاری های معیشتی برداشت خواهد شد.

10 گروه مشمول وام چه کسانی هستند؟

اما 10 گروهی که برای دریافت تسهیلات یک تا دو میلیون تومانی مشخص شده اند و حدود چهار میلیون خانوار را در بر می گیرد، به این صورت خواهند بود که مراکز فراوری و توزیع غذاهای آماده اعم از رستوران ها، بوفه ها، طباخی ها، تالارهای پذیرایی، قهوه خانه ها، اغذیه فروشی ها و موارد مشابه به تشخیص وزارت صنعت، معدن و تجارت در گروه اول قرار دارند.

همچنین گروه دوم شامل مراکز مربوط به گردشگری شامل هتل ها، هتل آپارتمان ها، مجتمع های جهانگردی و گردشگری، مهمانپذیرها، مهمانسراها، مسافرخانه ها، زائرسراها، مراکز بوم گردی، مراکز اقامتی و پذیرایی و تفریحی و خدماتی بین راهی و موارد مشابه به تشخیص وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هستند.

گروه های بعدی نیز عبارتند از حمل و نقل عمومی مسافر درون شهری و برون شهری اعم از هوایی، جاده ای، ریلی دریایی،دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری، فراوری و توزیع پوشاک، فراوری و توزیع کیف و کفش، مراکز توزیع آجیل، خشکبار، قنادی، بستنی و آبمیوه، مراکز و مجتمع های ورزشی و تفریحی،مرکاز و مجتمع های فرهنگی و آموزشی و همچنین مراکز فراوری و توزیع و فروش صنایع دستی.

چهار دوره یاری بلاعوض 200 تا 600 هزار تومانی

گروه دیگری که مشمول دریافت بسته حمایتی شده اند افرادی هستند که حداقل درآمد را دارند؛ به نحوی که حدود سه میلیون خانوار شناسایی شدند که قرار نیست برای آنها تسهیلات اعتباری در نظر گرفته گردد بلکه به تناسب بعد خانوار بین 200 تا 600 هزار تومان طی چهار مرحله به آنها پرداخت خواهد شد که به حساب یارانه آنها واریز می گردد؛ به طوری که برای خانوار تک نفره 200 هزار تومان، دو نفره 300 هزار تومان، سه نفره 400 هزار تومان، چهار نفره 500 هزار و پنج نفره و بالاتر 600 هزار تومان بوده که قرار است پرداخت این یاری بلاعوض طی هفته جاری انجام گردد.

منبع: اقتصادنیوز

به "جزئیات پرداخت یاری 200 تا 600 هزار تومانی و وام یک تا دو میلیونی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات پرداخت یاری 200 تا 600 هزار تومانی و وام یک تا دو میلیونی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید