یک کشور در دنیا کرونا را ریشه کن کرد

به گزارش مجله عینک آفتابی، ویروس کرونا همچنان در کشورها در سراسر دنیا درحال انتشار است، اما یک کشور می تواند بگوید عملا کرونا را ریشه کن نموده است.

یک کشور در دنیا کرونا را ریشه کن کرد

به گزارش مجله عینک آفتابی به نقل از اینسایدر وزارت بهداشت نیوزیلند در بیانیه ای در روز دوشنبه 19 خرد اظهار داشت هیچ مورد جدید یا فعال عفونت با ویروس کرونا در این کشور وجود ندارد.

بر اساس بیانیه این وزارت 17 روز از هنگامی که آخرین مورد جدید عفونت با ویروس کرونا در این کشور گزارش شد، می گذرد.

بر اساس این بیانیه از روز دوشنبه در نیوزیلند هیچکس مراقبت بیمارستانی برای کووید-19 دریافت نمی نماید.

اشلی بلومفیلد، مدیر کل بهداشت نیوزیلند در این بیانیه اظهار داشت: نداشتن مورد فعال کرونا از 28 فوریه (9 اسفند) تا کنون یقینا نقطه شاخصی در پیکار ما با این ویروس است. اما همانطور که قبلا گفته ایم هشیاری درباره کووید-19 همچنان وظیفه ای اساسی باقی خواهد ماند.

نیوزیلند تا به حال فقط 1154 مورد تاییدشده بیماری کووید-19 و 22 مورد مرگ ناشی از آن گزارش نموده است. شمار افراد بهبودیافته از بیمار نیز در این کشور هم اکنون 1482 مورد است.

نیوزیلند نسبت به سایر کشورها توانست آسانتر از شیوع کووید-19 خلاص گردد، چرا که از از همان ابتدای همه گیری جهانی سیاست های بهداشت عمومی سختگیرانه ای را برای مقابله با آن به اجرا درآورد.

نیوزیلند از 3 فوریه (14 بهمن) با وجودی هنوز مورد شناخته شده ای از بیماری در این کشور وجود نداشت، محدودیت های مسافرتی را به اجرا گذاشت و در همان حدود مدارس را هم تعطیل کرد. قرنطینه عمومی هم مدت کوتاهی بعد اعمال اشد.

نیوزیلند تا انتها آوریل (اوائل اردیبهشت) انتشار ویروس در سطح جامعه را رفع کرد. یک ماه بعد از آن دیگر شمار موارد جدید بیماری به صفر رسید.

این کشور همچنین به سرعت آغاز به انجام گسترده آزمایش کرونا کرد و ردیابی تماس را در اولویت واقع شده است، یعنی دو اقدامی که اساس اقدامات بهداشت عمومی در مقابله با شیوع بیماری های واگیر است.

  • مدیریت پیروز بحران کرونا در نیوزلند به رهبری خانم آردرن

  • ردیابی تماس چه کمکی به مهار شیوع کرونا می نماید

منبع: همشهری آنلاین

به "یک کشور در دنیا کرونا را ریشه کن کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک کشور در دنیا کرونا را ریشه کن کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید