خبرنگاران منطقه آزاد ارس واردات ملزومات مقابله با ویروس کرونا را تسهیل کرد

به گزارش مجله عینک آفتابی، تبریز - خبرنگاران - با تصویب هیات مدیره سازمان منطقه آزاد ارس به منظور رفع مسائل ناشی از کمبود تجهیزات و کالاهای بهداشتی مقابله با ویروس کرونا، ورود برخی ملزومات همچون ماسک، مواد ضدعفدنی کننده، دستکش، پد الکلی و تب سنج به صورت مسافری و مصرفی از مبادی گمرکی جلفا و نوردوز تسهیل می شود.

خبرنگاران منطقه آزاد ارس واردات ملزومات مقابله با ویروس کرونا را تسهیل کرد

مدیرعامل منطقه آزاد ارس روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از واحدهای تولید کننده کالاهای بهداشتی اظهار کرد: با مصوبه هیات مدیره سازمان در خصوص تسریع در تهیه و تامین مواد اولیه ملزومات مرتبط مقابله با ویروس کرونا، واردات برخی از ملزومات و کالاهای بهداشتی جهت استفاده در محدوده منطقه و سرزمین اصلی تا پایان فروردین سال 1399 تسهیل شد.

محسن نریمان اضافه نمود: از سوی دیگر کلیه تشریفات گمرکی و بروکراسی اداری مرتبط از جمله فرایند ثبت سفارش کالاها و نیز تمهیدات لازم جهت ورود کالاهای فوق به سرزمین اصلی با هماهنگی استانداری آذربایجان شرقی و دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد با دستگاه های اجرایی انجام می شود.

وی در خصوص اقدامات انجام شده در راستای مقابله با ویروس کرونا گفت: صدور مجوز تولید برای چهار کارخانه از سوی مدیریت غذا و دارو، شروع فعالیت 2 کارخانه در زمینه تولید کالاهای بهداشتی، صدور مجوز ترخیص و واردات 50 تن ملزومات بهداشتی جهت مصرف در محدوده منطقه و سرزمین اصلی و توزیع حدود پنج تن اقلام بهداشتی و ضدعفونی کننده به داروخانه های محدوده منطقه و شهرستان جلفا از مهم ترین اقداماتی است که طی چند روز اخیر انجام شده است.

مدیرعامل منطقه آزاد ارس با اشاره به مشارکت های مردمی جهت مقابله با این ویروس، اظهار کرد: با کمک بازاریان و فعالان اقتصادی منطقه آزاد ارس در راستای کمک به تهیه ملزومات بهداشتی بیمارستان دکتر ساجدی هادیشهر و اقلام پایش عمومی در مبادی ورودی منطقه کمک های نقدی و غیرنقدی جمع آوری و اهدا شد.

سازمان منطقه آزاد ارس در روزهای اخیر علاوه بر تشکیل ستاد مقابله با کرونا، اقدامات متعددی در خصوص گندزدایی، ضدعفونی کردن اماکن عمومی و سطح شهر و ادارات، اطلاع رسانی عمومی نسبت به رعایت الزامات بهداشت عمومی جهت مقابله با شیوع ویروس کرونا انجام داده است.

منطقه آزاد ارس با بیش از 70 هزار هکتار وسعت در 130 کیلومتری شمال غرب تبریز به مرکزیت شهر جلفا واقع شده است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران منطقه آزاد ارس واردات ملزومات مقابله با ویروس کرونا را تسهیل کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران منطقه آزاد ارس واردات ملزومات مقابله با ویروس کرونا را تسهیل کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید